31 Mayıs 2011 Salı

Beklemeye Devam

Geçen yayında bahsi geçen karniyol ana arımız. Epeyce bir utangaç ve boyasız olması sebebiyle körükçübaşı arkadaşımız kamil ancak bir tane foto çekebildi. Buna da şükür çünkü körükçübaşımızın fotoğraf çekme özürlü olduğunu unutmuşum.




Çerçeveleri kontrol ettiğimde günlük yumurtanın ve açık yavrunun hiç olmadığını gördüm. Muhtemelen verdiğim tek çıtadaki arı mevcudu yetersiz geldiğinden ve hali hazırda kapalı bir miktar yavru bulunduğundan yeni yumurta atılmadı. Eğer arı mevcudu yeterli olsaydı ana arı (çiftleşmemiş bile olsa) şimdiye kadar yumurta atardı. Aslında çerçeveyi kovana ilk verdiğimde bıraktığım arı miktarının yetersiz olduğunu fark etmiştim ama arıyı bal akımı öncesi güçten düşürmemek için daha fazla arı vermek istemedim. Bir de ana arının kabulünü kolaylaştırmak amacıyla tarlacıların geri dönmesine müsade ettim.  Doğru mu yaptım bilemiyorum. 

Diğer koloniler Akbaba Köyü'nde olduğundan evde iken şimdilik bu ruşetle idare etmek zorundayım. Arıcılık hastalık derlerdi de bana hikaye gibi gelirdi. Yanlış anlaşılmasın kimsenin samimiyetinden şüphe ettiğimden değil demek ki o zamanlar tam anlamıyla arıcı olamamışım.


Boğazı görmese de ruşetimizin manzarası da fena sayılmaz.




Herkese hayırlı sezonlar diliyorum.

3 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Erdoğan Bey.

Bu hastalıkki hem de ne hastalık.Tedavisi zor :))

SLM ve Muhabbetle...

Ağvalı Arıcılık (Erdal Talha Başaran) dedi ki...

selamlar
bende evin balkonuna koymak istiyorum ama içişleri bakanında izin alamadık.komşular sorun çıkartırmış.bereketli hasatlar dileğimle

Erdoğan dedi ki...

Yusuf bey,

sormayın bu ara arı görmeden duramıyorum :) Yolda yürürken çiçeklerde arı görünce durup seyrediyorum. Durum vahim galiba :)

Sayın Bucakoğlu,

İnşallah sorunu çözerseniz ve balkonda besleyebilirsiniz. Aslında sakin bir ırk bulursanız yine sorun olmayacağını düşünüyorum ama tabi yine de tedbirli olmalı.

Selamlar.