30 Temmuz 2011 Cumartesi

Yılın İlk Hasadı

Bütün yıl boyunca hem arılar hem de arıcılar tarafından verilen emeklerin hepsi bu an içindir. Dolayısıyla kıymetini bilerek yılın ilk hasadını 10 gün önce yaptım.

Bu sene bahar balı akımı nispeten iyi olmasına rağmen kestane balı akımı geçen yıllara göre çok düşük oldu. Bunun en büyük nedeni de aşırı sıcakların etkisiyle kestane çiçeklerinin açmaya fırsat bulamadan dalında kuruyup dökülmesiydi.

İlk hasatta sadece ballıklarda bulunan çıtaları aldım. Ana arı ızgarası kullandığımdan ballıktaki çıtalar yavrusuz durumdaydı. Yavrulu çıtalara ise daha sonra hasat edilmek üzere hiç dokunmadım.

10 Temmuzda satın aldığım bal süzme makinası. Güner Beyin sitesinde ilan ettiğinden. Mükemmel bir makina olmadığı ortada ama fiyatına göre normal.





Ve yılın ilk hasadı...





Hasadın ardından 29 Temmuz sabahı arılarımızı ayçiçeğine yolladık. Ancak 28 Temmuz günü Arif Abi ile yediğimiz iğnenim haddi hesabı yok L Ben adam başı ortalama 40-50 diye tahmin ediyorum. Nedenine gelince Muğla arısıyla çalışmanın güzelliği ve yapılan yanlış bir hamle. Allahtan yediğimiz iğnelerden hastanelik olmadık.

Herkese bereketli ve iğnesiz (yada az iğneli) bir sezon diliyorum. 

4 yorum:

Mustafa Doğan dedi ki...

Hasadınız beketeli olsun. Rabbim emekleriniz zayi etmesin.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Erdoğan Bey
Hasadınız bereketi olsun...
Şifa niyetine ballarınızı tüketin afiyet olsun.
Bal süzme makinesinin olumsuz yanını yazarsanız sevinirim. Ben de dört çıtalı bir süzme makinesi almayı düşünüyorum.
İyi çalışmalar dilerim...
(öncki silinen yorum bana ait.Teknik hata oldu. Özür dilerim. Muhitin YILMAZ)

Ağvalı Arıcılık (Erdal Talha Başaran) dedi ki...

hasadınız bereketli;pazarınız bol olsun.afiyet şifa olsun.
bal süzme makinasından bahsedermisiniz.aldığınız yerden bende almayı düşünüyordum.iyi çalışmalar

Erdoğan dedi ki...

Mustafa Bey,

Muhittin Bey,

Talha Bey,

Allah razı olsun. Cümlemizin inşallah.

Bal süzme makinasını (kampanya dahilinde) 265 TL'ye aldım(kargo dahil). Tellerinin yapısından kaynaklı olarak süzerken peteklerde bir miktar ezilme ve çatlamalar oldu ama kırılma olmadı.

İçi dışı krom olan makinalara göre biraz vasat kalıyor ama fiyatı sebebiyle başlangıç için ideal bir makina. Ama uzun vadede artısı eksisi nedir bilemiyorum.